Gyik

Itt olyan gyakran előforduló kérdésekre kap választ, amelyek legtöbbször előfordulnak a coachinggal ismerkedőknél.

 

1. Mit csinál egy coach?

 

Arról, hogy mi a coaching itt olvashat bővebben. 

A coach szerepe a coachingban, hogy az ügyfél által hozott megoldandó feladat, elakadás, fejlesztés stb esetén támogassa őt abban, hogy erőforrásaira támaszkodva megtalálja saját megoldását, kihozza magából a legjobbat.

 

2. Milyen hosszú egy coaching folyamat?


 Általában 6-8 ülésből áll, de ettől lehet +/- eltérés is, helyzettől függ. 

 

3. Mi a menete?


Kezdődik a 0. találozóval (díjmentes!), ami az ismerkedés, a coaching bemutatását szolgálja. Bár ellentmondásosan hangozhat, itt is szükség van egy bizonyos kölcsönös 'kémiára'. Ezen az ülésen mindkét fél feltérképezheti, hogy ez a kémia adott-e, van-e szándék az együttműködésre?

Amennyiben fentiekre igen a válasz az ezt követő üléseken feltérképezzük a jelen helyzetet. Mivel van dolgunk? Honnan hova szeretne eljutni? Ehhez mi áll rendelkezésére már most és mire lenne még szüksége? Mik lesznek az első lépések a céljához vezető úton?

Ha ezekre és még sok más ebbe az irányba mutató kérdésre megvan a válasz, összeállt egy akcióterv, akkor már 'csak' maga a cselekvés van hátra. Coachként támogatom, mérem a haladást és ahol szükséges beavatkozom.

Végén-végül bizonyosan szakítunk időt az ünneplésre. :-)

 

4. Miben más, mint pl egy terápia?


A terápiától eltérően a coaching jellemzően a jövőbe tekintő módszer. Nem vájkálunk a múltban, nem oldunk meg/fel traumákat, nem foglalkozunk függőséggel stb., ellenben a jelen helyzetből kiindulva keresünk megoldást az adott kérdésre/helyzetre.

Vannak olyan helyzetek, pl. erőforrás gyűjtés, ahol tudatosítás céljából támaszkodunk múltbéli történésekre, hiszen, ami már valahol egyszer bevált, azt érdemes megerősíteni.  Alapvetően ekkor is a jelen helyzetből kiindulva, egy határozott cél eléréséhez teremtjük meg a lehetséges, konkrét utat.

Fogalmazhatnék úgy is, hogy míg terápiába páciens megy, coachingba ügyfél.

 

 5. Mivel lehet coach-hoz fordulni?

 

Bármely olyan elakadással, változtatásra való igénnyel, mely nem a személyiség megváltoztatását tűzi ki célul, és nem puszta tudásgyarapításról szól (erre más technika javasolt, pl tréning). Részletesebben a leggyakrabbi coaching témákról itt olvashatsz.

 

6. Milyen típusai vannak?

 

Egyéni coaching: ügyfél - coach négyszemközti folyamat

Team coaching: kizárólag teamként működő csapatokban - erről bővebben a szervezetfejlesztés oldalamon olvashat

Projekt coaching - egy konkrét projekt sikerét támogató határozott idejű folyamat

Csoport coaching -  csoporttal történő egyéni fejlesztési forma, erről bővebben szintén a szervezetfejlesztésoldalamon olvashat.

 


7. Mennyibe kerül?


A coaching nem szabott áras szolgáltatás. A Kapcsolati űrlap  üzenet rovatában adott leírás, vagy a kapcsolatfelvételt követő szükséges információk beszerzése után tudok személyre szabott árajánlatot adni.

 

További kérdések esetén elérhetőségeim:

 

fejlodes@fejlodescoachinggal.hu

vagy

+36 70 2125112

vagy

Kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése esetén 1 munkanapon belül jelentkezem.

 

 

arc_kep.png

van der Meer Gabriella PCC

Coach, Teamcoach, Csoport Coach, Tréner, Facilitátor, Oktató,

Szervezetfejlesztő

20 év Interkulturális Vezetői, Pedagógiai, Coaching Tapasztalat

Nemzetközi Akkreditáció  (PCC -Professional Certified Coach)

+36 70 2125112

 PCClogó.jpg

többet a coachról

Friss a blogban

Változásmenedzsment

Változásmenedzsment

A változásokról már sokan sok helyen írtak. Letagadhatatlan, hogy az egyetlen állandó... :-)

 

De hogy kezeljük, mire figyeljünk?

Szükséges-e szakember, s ha igen, mikor kihez forduljunk?

Változásmenedzsment
Facebook